Случвало ли ви се е рекламата по телевизията да възбуди апетита ви до толкова, че веднага да ви се прииска да опитате от рекламирания продукт?
Е, преди да изтичате до магазина, за да си купите промотираната стока, вижте нашите 10 заблуждаващи трика, използвани в рекламите на храни.
1. Не просто сладолед, а картофи
Сигурни сме, че гледайки снимката си казвате – не, това си е истински, замръзнал сладолед. Истината обаче е, че колкото и вкусно да ни изглежда разноцветното сладоледено изкушение от рекламата, има голяма възможност за заснемането му дизайнерите да са използвали картофено пюре. Към него добавят желаният цвят и резултатът е налице.
2. Как плодовете да заблестят
Забелязали ли сте, че по телевизията плодове винаги блестят в искряща светлина, подсилваща апетитния им вид? Оказва се, че за постигането на този удивителен ефект не се изискват специални инструменти, а само дезодорант. Ако искате да опитате номера у дома и да добавите блясък на любимите ви плодове – просто използвайте спрей или подобно на някои хранителни стилисти заложете на лак за коса.
3. Бургер с боя за обувки
За да останат бургерите големи и сочни фотографите прибягват до използването на елементарен и не толкова съблазнителен трик. За да създадат отпечатъка от грила, върху който би трябвало храната да бъде изпечена, рекламистите се възползват от черна боя за обувки. Апетитно, нали?
4. Съблазнителният кленов сироп
Замисляли ли сте се върху факта, че американските палачинки абсорбират кленовия сироп по-бързо отколкото показват в рекламите? Истината е, че за да заснемат уникалният процес, даващ старта на деня за редица американци, фотографите заменят сиропа с моторно масло. Ако пък рекламистите решат да заложат на друга алтернатива, просто избират да покрият палачинките с водоотблъскващ спрей, който създава защитен слой около десерта.
5. Глицерина и морските дарове
Колкото и апетитен да е вкусът на разнообразните морски дарове, имайте предвид, че те губят своя приятен външен вид доста бързо. За да задържат морските деликатеси по-дълго свежи и сочни, дизайнерите се справят с проблема, използвайки смес от вода и глицерин.
6. Торта с картон
Колкото и сочни и приятни да са блатовете на домашно приготвената ви торта, все не ви се струват толкова апетитни, колкото показаните десерти по телевизията? Не се притеснявайте, и зад тази мистериозна реклама застава поредният фотографски трик! Съединете блатовете с картонени изрезки, закрепени с клечки за зъби, прикрийте парчето със сметана и ще постигнете желания резултат.
7. Мляко или лепило съдържа зърнената закуска
Зърнените закуски изглеждат чудесно в рекламите, но всъщност когато ги приготвим вкъщи те бързо попиват и никога не се задържат на повърхността на млякото. За да го снимате в точния момент, това което трябва да направите е просто да замените млякото с бяло лепило. В крайна сметка единственото, което ще промените в закуската е вкусът…
8. Печено пиле с хартиени кърпи
Знаете ли, че пилето в рекламата никога не се приготвя на грил? За да приготвите сами резултатът от рекламата следвайте нашата кратка рецепта: подложете пилето на минимална топлинна обработка, въоръжете се с боя и оцветете пилето на вкус, за да постигнете желания обем, натъпчете птицата с хартиени кърпи и го зашийте добре. Стана същото като на снимката, нали?
9. Защо бирата има толкова пяна
Барманът изсипва бирата бавно и гъста пяна покрива питието до самия връх на чашата. Преди да ожаднеете от гледката, имайте предвид, че рекламните продуценти си играят с възприятието ви. Ако се чудите, защо въпреки внимателно сипаната бира, тя всеки път има дебел слой пяна, добре е да знаете, че към алкохола е добавено и солидно количество препарат за миене на съдове.
10. Сметана или крем за бръснене
Всички сме наясно колко бързо се разтапя битата сметана. Защо обаче когато гледаме видеоклипове и изображения на апетитни сметанови десерти, съставката винаги стои толкова бухнала? За да сте наясно следващият път, когато гледате подобна реклама, имайте предвид, че всъщност бялата съставка от десерта е не друго, а крем за бръснене.
Ива Миховска е маркетинг специалист в една от най-големите туристически агенции у нас. Обича да пише и го прави наистина от сърце. Определя себе си като „Отявлен мечтател“.