Имате ли нездравословно отношение със социална медия? Проверявате ли си телефона на всеки 2 минути? Чувствате ли се кмет на поне една дузина заведения? Отговорът на тези въпроси ще определи дали заслужавате да бъдете хоспитализирани в отделението за социална пристрастеност или не. Сайтът Mashable подреди 10 различни типажа на хора, обсебени от социалните мрежи и техните навици, които могат да доведат до сериозен спад в продуктивността им.
1. Пациент: Жадният за уведомления
Навик: Настройвате телефона си така, че да получавате звукови уведомления всеки път, когато нещо се случи.
Симптоми: Всеки път, когато телефонът ви звънне, вибрира и излае, когато някой туитне, сподели или коментира нещо ваше, вие активно саботирате собственото си умение да се фокусирате върху важните ежедневни задачи.
2. Пациент: Социалният гуру
Навик: На вашата визитна картичка пише „Социално гуру“.
Симптоми: В днешно време всеки е социално гуру. Със същия успех може да се кръстите и „Човешко същество“.
3. Пациент: Творецът на глаголи
Навик: Използвате наименованията на социалните мрежи като глаголи.
Симптоми: Когато кажете нещо от типа „Ще инстаграмна това“ или „Ще фейсбукна онова“, вашите приятели просто се хващат за главата. Същевременно вашият социален статут пада.
4. Пациент: Мразещият гласни
Навик: Когато туитвате, пропускате гласните, защото сте готови на всичко, за да кажете възможно най-много в определените 140 символа.
Симптоми: Граматиката и благоприличието отдавна са изхвърлени през прозореца. Вашите вредни навици за правопис обаче започват да се прокрадват и в имейлите и блоговете.
5. Пациент: Отпращащият към блогове
Навик: На повечето въпроси отговаряте с „Трябва да прочетете блога ми“.
Симптоми: Хората започват да ви се дразнят все повече, тъй като вие не им отговаряте на въпроса, а просто им казвате сами да си го потърсят.
6. Пациент: Влиятелният човек
Навик: Редовно проверявате нивото си на „влияние“ във всеки възможен социален сайт.
Симптоми: Наистина влиятелният човек се интересува от това да предоставя добро съдържание на останалите. Колкото повече време прекарвате, проверявайки влиянието си, толкова по-малко влияние всъщност имате.
7. Пациент: Многокметовецът
Навик: Чекирате се в места, през които минавате с колата. В движение. Поради тази причина сте кмет, дук и крал на поне 10 заведения.
Симптоми: Полагайки усърдие и влагайки енергия, за да се чекирате в местното кафене, в магазина за сандвичи и в класа по йога, на вас реално не ви остават сили да направите онези неща, които наистина са от значение.
8. Пациент: Like-рът
Навик: Използвате Like бутона вместо коментар.
Симптоми: Тъй като просто сте харесали снимката на новороденото на вашия приятел, приятелството ви вече е поставено под въпрос. Коментар от типа „Тя е красива!“ щеше да ви отнеме две секунди повече, но щеше да бъде от много по-голямо значение за човека.
9. Пациент: Постоянно проверяващият
Навик: Поглеждате телефона си през две минути, без значение къде се намирате, за да видите как са приели публикацията ви в Instagram, Twitter или Facebook.
Симптоми: Приятелите ви мразят вечерите с вас, а вие вече дадохте двайсетачка, на „човека“, тъй като ви хвана да шофирате и пишете с телефона си.
10. Пациент: Побесняващият
Навик: Побеснявате, когато някой социален сайт стане офлайн.
Симптоми: Най-вероятно проблемите със сайта нямат да окажат абсолютно никакво влияние върху кариерата ви. Нетърпението и гневът ви обаче сигурно са ви унищожили няколко часа от живота ви.