Готови ли сте за любов, преследване и мрачно забавление? На 6 декември в кината влиза „Анора“ – визуално поразяваща, изключително забавна и емоционално неподправена любовна история, поднесена на екран от един от най-ярките и оригинални гласове на съвременното независимо кино – Шон Бейкър.
Филмът проследява дивата одисея на еротичната танцьорка Анора (Майки Мадисън), чийто свят е разтърсен от срещата ѝ с Ваня – буен, разточителен син на руски олигарх, с когото се влюбват и импулсивно решават да се оженят.
Когато обаче новината за техния брак достига до майката и бащата на Иван, Анора се оказва под прицела на опасното руско семейство, което по никакъв начин няма да позволи тя да остане омъжена за техния син, който междувременно изчезва на поредния си разгул…
Въпреки че е описван като модерна вариация на „Пепеляшка“, „Анора“ е уникална история, която разчупва редица жанрови и повествователни рамки, преминавайки от класическа романтика, през мрачно забавен филм преследване, до откровен и сърцераздирателен, но въпреки това изпълнен с надежда и любов завършек, какъвто само неповторимият Шон Бейкър може да ни предложи.
Влюбваме се с „Анора“ от 6 декември само в кината, а в дните преди премиерата © Хулиганката • Забавления за четене ви дава шанс да спечелите двоен кинобилет за филма. Изгледайте внимателно трейлъра, попълнете формата за регистрация, отговорете на въпроса до 10 часа на 5 декември и бъдете готови за награда. Успех!
Дни преди официалната премиера на филма „Анора“ у нас поглеждаме зад кулисите на продукцията. Ето 10 любопитни факта за актьорите, снимачния процес и тайните детайли около лентата. А тук е скрит и отговорът на въпроса.
1. Карън Карагулян (в ролята на Торос) е участвал във всички филми на Шон Бейкър, но това е най-голямата му роля в тях. Режисьорът знаел, че Карагулян е женен за руско-американска жена от Бруклин, което му е дало вдъхновение и отправна точка за сценария на „Анора“.
2. В кадър от филма, върху знака „Добре дошли в приказния Лас Вегас“, където Анора и Иван сключват брак, може да се види билборд, рекламиращ някой на име Strawberry. Това е герой от по-ранния филм на Шон Бейкър „Червената ракета“.
3. „Анора“ е първият американски филм, спечелил „Златна палма“ на филмовия фестивал в Кан от 2011 г. насам, когато победител става „Дървото на живота“.
4. Според Шон Бейкър сцената, в която героите влизат в заведението „Татяна Грил“ в Брайтън Бийч, е напълно импровизирана и заснета по партизански начин. Карън Карагулян, Бейкър и операторът Дрю Даниелс се натрапват на семейна вечеря, за да заснемат сцени на Торос, който пита гостите къде е Иван.
5. Повтаряща се тема през целия филм е съдбата на годежния пръстен на Анора. Ако приемем, че тя казва на Торос истината за качеството му, пръстенът струва около 160 000 долара.
6. Десет от 37-те снимачни дни на филма са прекарани в заснемане на основната сцена по нахлуването в имението на Иван, приблизително 25 минути непрекъснато действие, което се развива в реално време. Това е трудно начинание, с огромен брой непредсказуеми променливи, които е трябвало да бъдат овладени в преследване на безпогрешността. „Трябваше да направя така, че да изглежда сякаш всичко се случва в непрекъсната последователност. Това беше усложнено от факта, че бяхме много зависими от дневната светлина, къщата имаше прозорци и огромни огледала във всички посоки и снимахме през зимата, само с около 8 часа естествена дневна светлина. Трябваше да бъдем много предвидливи относно реда на снимане, гледайки към прозорците или в обратната посока, създаване на дневна светлина от нулата, когато светлината намалее, и намиране на скромни нискобюджетни начини да контролираме дневната светлина, доколкото можем – защото, разбира се, през 10-те дни имахме всякакви метеорологични условия, а трябваше да изглежда като 25 непрекъснати минути. Беше много стресиращо, но се справихме и наистина се гордея с последователността на сцената”, споделя операторът.
7. Режисьорът Шон Бейкър и съпругата му Саманта Куан, която е и продуцент на филма, виждат Майки Мадисън за пръв път във филмите „Имало едно време… в Холивуд“ и „Писък 5“. Въпреки малкото ѝ екранно време там, двамата се впечатляват от способността ѝ да променя емоциите си за секунди, чувството ѝ за хумор, способността ѝ да прави смели избори и нейния невероятен писък. Свързват се с нея и след като се срещат, разбират, че тя е начинаещ киноман с подобен на техния вкус и е проявила интерес към идеята на Бейкър. Героинята Анора е написана с мисъл за нея.
8. Подготовката на Майки Мадисън за ролята на Анора е многостранна. Тя работи с треньор по диалект, за да усъвършенства акцента на Ани от Брайтън Бийч/Бруклин, учи руски език и търси книги, мемоари, видеоклипове и видеоблогове за танцьори. Физическата ѝ подготовка е задълбочена: два месеца работа с хореограф заедно с различни тренировки – пилатес, колоездене, стречинг – за изграждане на силата, необходима за танците на пилон във филма.
9. Марк Ейделщайн кандидатства за ролята на Иван, след като Юра Борисов (в ролята на Игор) му разказва за проекта, докато снимат друг филм заедно. За прослушването той се поставя в безгрижно увереното, отхвърлящо мислене на Иван. „За Иван животът е много лесен, защото е богат. Ако го иска, може да го има. Така си помислих и заснех прослушването чисто гол в леглото”, спомня си актьорът. „Пуших вейп и носех руска шапка. Опитвах се да смесвам английски и руски език, предимно говорех на руски. Рапирах малко. Тогава го изпратих на Шон. Не изглеждаше възможно той да ме избере, но бях много щастлив, когато каза, че ме иска във филма.“
10. По времето, когато Бейкър завършва сценария, той вече знае как иска да изглежда и да се усеща филмът. Той заснема „Анора“ на 35 mm камера с помощта на анаморфни лещи. „Основно бях повлиян от киното от 70-те“, обяснява той. „Не само от филмите на Новия Холивуд, но и от италианските, испанските и японските филми от епохата – както по стил, така и по усещане.“
Европейско кино, фотография и Рей Бредбъри. Трите любими теми на Рада. Обича да пътува, но рядко посещава едно и също място два пъти. Фен е на синия цвят и червеното вино… дори и да не е от глухарчета.