На 16 юни ще бъдем в стихията си! Най-новата зашеметяваща анимация на Дисни и Пиксар „Стихии“ ще ни отведе до невероятния, фантастичен град Стихиóпол, където живеят представители на четирите елемента на природата.
Запознайте се с тях: въздушните витаят в облаците, земните цъфтят и връзват, водните все се пъхат навсякъде, а огнените се горещят. В центъра на историята в „Стихии“ са двама млади герои, които за пореден път ще докажат максимата, че противоположностите се привличат.
Един ден силната и огнена Лумна се среща с леко мекушавия и носещ се по течението Лей и въпреки че са напълно различни във всяко едно отношение, между тях възниква нетипично приятелство. Приятелство, което преобръща представата на Лумна и Лей за тях самите, но по-важното – разтърсва из основи вярата и убежденията на всички около тях за света, в който живеят.
Комедия, семейна история и „културен сблъсък“ – всичко това е събрано във филма „Стихии“. Една история за приятелството между Огън и Вода, за отношенията между родители и деца, както и за съседите, които може да не са точно като нас.
„Стихии“ връхлитат кината от 16 юни на 2D, 3D и 4DX, а ден преди официалната премиера на анимацията у нас поглеждаме зад кулисите на продукцията. Ето 10 любопитни факта за технологията, саундтрака, сюжета и тайните детайли около лентата.
1. „Стихии“ е дългоочаквана съвместна анимация между Дисни и Пиксар, която съчетава творческите предимства на двете студия и създава визуално зашеметяващ и емоционално завладяващ филм.
2. Анимацията представя четирите природни стихии, като всеки от главните герои представлява различен елемент – огън, вода, земя и въздух. Историята проследява тяхното приключение в целта си да открият истинския си потенциал и да възстановят баланса в своя свят.
3. За Огнеград – квартала, в който живеят огнените стихии, художниците включват предмети, изработени от метал и камък – материали, с които героите могат да взаимодействат, без да нанасят щети.
4. „Стихии“ демонстрира най-съвременните анимационни технологии и художествени техники, с които Пиксар е известен. Зрителите могат да очакват спиращи дъха визуални ефекти, сложни детайли и завладяващи среди, които вдъхват живот на представения свят. Вдъхването на живот на главната героиня във филма – Лумна, представител на огнената стихия, е най-голямото предизвикателство пред създателите. Ръководителят на екипа по визуални ефекти – Санджай Бакши, споделя, че е било много по-сложно да създадат самата нея, отколкото огнената стихия. „Лумна изглежда като огън, но не прилича на огъня, който виждате в реалния живот. Това е внимателно създадено изображение на огъня, което да я прави правдоподобна, но същевременно, вглеждайки се в очите ѝ, да бъдете запленени от нейното представяне.“
5. Саундтракът на филма е композиран от признат екип, който съчетава оркестрови композиции с модерни елементи, за да улови същността на всяка стихия и да засили емоционалното въздействие на историята. На 7 февруари 2023 г. е потвърдено, че Томас Нюман ще композира и дирижира оригиналната партитура. Това е четвъртото сътрудничество на Нюман със студиото след „Търсенето на Немо“, „УОЛ.И“ и „Търсенето на Дори“ , както и първият му филм на Пиксар, който не е режисиран от Андрю Стантън.
6. Питър Сон, работил по редица успешни анимационни филми като „Търсенето на Немо“, „Феноменалните“, „Добрият динозавър“, e режисьорът на „Стихии“. Филмът е вдъхновен от собствения му живот като дете на емигранти от Корея, които пристигат в САЩ без да знаят нито една дума на английски, установяват се в Бронкс, където отварят малко магазинче за хранителни стоки, наречено „Плодовете и зеленчуците на Сон“ – подобно на семейството на Лумна във филма.
7. Сюжетът на филма е вдъхновен от редица филмови класики като „Познай кой ще дойде на вечеря“, „Лунатици“ и „Невероятната съдба на Амели Пулен“.
8. Освен предизвикателството по създаването на двамата главни герои, екипът се изправя и пред това да изгради един огромен свят за и от всеки един от елементите. За пръв път в историята на Пиксар екипът по разработване на ефекти е бил на практика удвоен – едната половина се фокусирала върху ефектите на героите, а другата половина се занимавала със средата – „всичко от вода, огън, дъжд, експлозии, електричество, разрушения и наводнения“. Отделно се наложило да бъдат закупени още компютри за техническия екип. Филмът се разработва с помощта на над 151 000 процесора, разположени в три огромни стаи в студиата на Пиксар. За сравнение – при „Играта на играчките“ (1995 г.) са използвани 294 процесора; при „Таласъми ООД“ – 672 броя, а за „Търсенето на Немо“ са използвани 923.
9. Вместо да посещава различни държави, екипът прекарва много часове в гледане на POV (point of view) обиколки на градове в YouTube (като Венеция и Амстердам), за да почерпи вдъхновение. Създаването на „Стихии“ продължава седем години, както в студиото, така и в домовете на създателите на филма, като историята е завършена дистанционно.
10. За да направят историята и филма по-пълнокръвни и реалистични, създателите на филма разговарят с над 100 емигранти, работещи в Пиксар, които споделят различни свои преживявания и опит.
Василена е завършила „Българска филология“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Обича кучета, японската кухня и източната литература, зелена храна и филмите на Вим Вендерс. Умерена романтичка и отявлен пътешественик.