Списание Forbes подреди най-мощните марки в света. Според изданието на върха в класацията е технологичната компания Apple със стойност на марката $87.1 млрд. В списъка следват Microsoft с $ 54.7 млрд., Coca-Cola с $ 50.2 млрд., IBM с $ 48.5 млрд., Google с $ 37.6 млрд., Intel с $ 32.3 млрд., McDonald’s с $ 37.4 млрд. и General Electric с $ 33.7 млрд.
Първият автомобилен бранд сред 100-те най-влиятелни марки в света е едва на девето място в подреждането. Това е германският гигант BMW, чиято стойност е изчислена на $ 26,3 млрд. Производителят на луксозни автомобили изпреварва масовата японска марка Toyota, както и своите сънародници и преки конкуренти на пазара Mercedes-Benz и Honda.
В същото време обаче в доклада си за 2013 година Brand Finance отчете 6% увеличение в стойността на марката Toyota до $ 26 млрд. Агенцията увеличи рейтинга на бранда до АА+, което отрази повишаването на силата на марката Toyota. Втори в класацията се нарежда Volkswagen с $ 23,7 млрд., докато BMW е трета с $ 23,2 млрд.
Днес разгръщаме страниците на списание Forbes, за да обърнем внимание на тяхното подреждане и автомобилните марки, намерили място сред най-значимите в света. Ето 10-те най-силни автомобилни бранда според Forbes.
1. BMW – 9-то място сред 100-те най – $ 26,3 млрд.
2. Toyota – 14-то място сред 100-те най – $ 21.9 млрд.
3. Mercedes-Benz – 16-то място сред 100-те най – $ 21.8 млрд.
4. Honda – 19-то място сред 100-те най – $ 20.9 млрд.
5. Audi – 32-ро място сред 100-те най – $ 10.8 млрд.
6. Volkswagen – 45-то място сред 100-те най – $ 7.0 млрд.
7. Ford – 59-то място сред 100-те най – $ 7.9 млрд.
8. Hyundai – 71-во място сред 100-те най – $ 5.4 млрд.
9. Nissan – 76-то място сред 100-те най – $ 5.9 млрд.
10. Lexus – 87-мо място сред 100-те най – $ 6.9 млрд.