За първи път от създаването се през 2004 година, Facebook се изкачи сред 10-те най-скъпи марки в света, заемайки осмото място, а Amazon се нареди в топ 5. Данните са част от 18-ата годишна класация на Interbrand.
Технологичният сектор продължава да доминира и тази година в подреждането, като челните позиции се заемат от Apple, Google и Microsoft. Лидерът Apple заема челното място в класацията за пета поредна година с оценка от 184 млрд. долара, или повишение от 3% спрямо година по-рано.
Google отчита ръст от 6 на сто, до 142 млрд. долара, но за четвърта година се нарежда на второто място. Най-голям ръст сред челната тройка се отчита при Microsoft, като повишението е от 10 на сто до 79.9 млрд. долара.
Четвъртото място се заема от Coca-Cola, която след спад от 5% – до 69.7 млрд. долара, размени позицията си с Microsoft.
Общо 2 от 10-те най-скъпо оценени марки в света повишават стойността си с повече от 10 на сто. Facebook e добавил 48% спрямо предходната година, следван от Amazon с 29%. Ето пълния списък с 10-те най-скъпи марки в света за 2017 година.
1. Apple (+3%, 184 154 млн. долара)
2. Google (+6%, 141 703 млн. долара)
3. Microsoft (+10%, 79 999 млн. долара)
4. Coca-Cola (-5%, 69 733 млн. долара)
5. Amazon (+29%, 64 796 млн. долара)
6. Samsung (+9%, 56 249 млн. долара)
7. Toyota (-6%, 50 291 млн. долара)
8. Facebook (+48%, 48 188 млн. долара)
9. Mercedes-Benz (+10%, 47 829 млн. долара)
10. IBM (-11%, 48 829 млн. долара)
От Interbrand изчисляват стойността на дадена марка по три основни критерия – финансови резултати на компанията, роля на марката при взимане на потребителско решение, както и силата на марката или способността ѝ да осигури бъдещи приходи за компанията.
„10-те най“ събира най-забавните, любопитни, скандални и дори шокиращи истории – от музика и кино, през храни и места, които си струва да се посетят. „10-те най“ е хора и животни, цифри и литературни герои, догадки и научни открития.