Някои продукти се продават добре, когато излизат за първи път на пазара. Много други претърпяват провал. Много малко продукти обаче се продават толкова добре, че да окажат фундаментално влияние върху американската култура. Пред вас е класация на 10-те най-продавани продукта в САЩ, изготвена от 24/7 Wall St., които са направили точно това.
Някои продукти се продават добре, когато излизат за първи път на пазара. Много други претърпяват провал. Много малко продукти обаче се продават толкова добре, че да окажат фундаментално влияние върху американската култура. Пред вас е класация на 10-те най-продавани продукта в САЩ, изготвена от 24/7 Wall St., които са направили точно това.
10. PlayStation – конзола за видео игра, продадена в над 300 млн. броя.
Компания майка: Sony
С първия си модел на PlayStation, пуснат през 1995 г., японският производител на електроника Sony влиза на пазара на видео игри. Пет години след първия PlayStation, Sony започва да продава PlayStation 2. PS2 се превръща в най-популярната конзола за всички времена с продажби от над 150 млн. броя до началото на 2011 г. PS3, която излиза на пазара през 2006 г., има по-малък успех, но марката, като цяло, безспорно е най-популярната в историята с продажби от над 300 млн. броя.
9. Lipitor – фармацевтика. Приходите от продабжи надхвърлят 125 млрд. долара приходи.
Компания майка: Pfizer
Lipitor се числи към групата лекарства, които спомагат за намаляването на лошия холестерол в кръвта. Лекарството е разработено от Warner-Lambert, която по-късно се слива с Pfizer и получава одобрение за пускане на лекарството на пазара през 1997 г. Патентът на Pfizer върху лекарството изтече през миналия ноември. От 1997 г. лекарстовото е генерирало продажби за над 125 млрд. долара, което съставлява 20-25% от приходите на Pfizer за този периода.
8. Toyota Corolla – автомобили, продадени са 39 млн. автомобила.
Компания майка: Toyota
Corolla се продава в САЩ от повече от четири десетилетия, като моделът еволюира в 11 поколения. Откакто е произведен моделът, Toyota е продавала по една кола на всеки 40 секунди. Това е и първият модел, който японски автопроизводител решава да произвежда в САЩ. Продажбите в САЩ започват през 1968 г.
7. Междузвездни войни – филм. Печалбата му е 4.54 млрд. долара, генерирани само от продажби на билети.
Компания майка: 20th Century Fox
През 2009 г. “Аватар” на Джеймс Камерън стана филмът с най-големи приходи в САЩ за всички времена. С отчетена инфлация филмът “Отнесени от вихъра” от 1939 г. остава обаче най-доходоносният филм, според Box Office Mojo. Когато обаче се говори за филм като марка и е отчетана инфлацията, нито един филм не може да се доближи до “Междузвездни войни” на Джордж Лукас. Първият филм се появява по екраните 1977 г., като генерира приходи от 1.4 млрд. долара. С петте филма, които последваха, “Междузвездни войни” е генерирал общо 4.54 млрд. долара приходи.
6. iPad – таблет, от който са продадени 67 млн. броя.
Компания майка: Apple
Apple пусна първия iPad през април 2010 г. iPad веднага стана хит и се превърна в първия успешен таблетен компютър. Наскоро компанията пусна третото поколение на таблета. От дебюта на iPad на пазара са били продадени общо 67 млн. броя. За сравнение, на Apple са бяха необходими 24 години, за да продаде същия брой компютри.
5. Марката Супер Марио, започнала от видео игра с продадени 262 млн. броя.
Компания майка: Nintendo
Образът “Супер Марио” дебютира през 1981 г. в популярната игра Donkey Kong. Оттогава италианският водопроводчик се е появявал в десетки заглавия, в това число поне 31 заглавия, които имат над 1 млн. броя продажби. Само една от подмарките “Супер Марио” е продадена в над 262 млн. броя. Това е най-популярната конзолна игра на всички времена, но мобилната игра Angry Birds има над 1 млрд. даунлоуда.
4. Thriller на Майкъл Джексън – музикален албум. Продажбите му възлизат на 110 млн. копия.
Компания майка: Epic Records
През този ноември ще се навършат 30 години от издаването на албума Thriller на Mайкъл Джексън. Thriller е един от първите албуми, който използва видео клипове като реклама и достига статута на най-продавания албум на всички времена за малко повече от година. Джексън печели осем награди “Грами” за албума през 1984 г., в това число “Албум на годината”. Седем песни от албума достигат до Топ 10 на Billboard. За сравнение, от албума на Джъстин Бийбър My World (1 и 2) са продадени общо в 3.2 млн. копия.
3. Хари Потър – поредица книги. Феновете са изкупили от книжарниците 450 млн. броя.
Компания майка: Scholastic (издател за САЩ)
Scholastic Corporation пуска първата книга за Хари Потър в САЩ през 90-те години, под името “Хари Потър и Философският камък”. Книгата веднага става хит, който е последван с всяка следваща книга. Хари Потър, в крайна сметка, става най-продаваната поредица книги с продажби в размер на 7.7 млрд. долара. Романите направиха Дж. К Роулинг един от най-добре платените автори в света.
2. iPhone – смартфон с продедени над 250 млн. броя.
Компания майка: Apple
Само за пет години Apple е доставила 250 млн. телефона iPhone, което го прави най-продавания смартфон до момента. От Strategy Analytics изчисляват, че iPhone е генерирал около 150 млрд. долара приходи от Apple от пускането си на пазара през юни 2007 г. iPhone има пет поколения – 3G, 3GS, 4 и 4S.
1. Кубчето на Рубик е продадено в повече от 350 млн. броя.
Компания майка: Seven Towns Ltd.
Ерньо Рубик създава първия прототип на “Вълшебното кубче” през 1974 г. в Будапеща. Американски производител на играчи купува лиценза за него и го преименува на Кубчето на Рубик през 1980 г., превръщайки го в международна сензация. По време на пика на популярността на играчката в средата на 80-те години от компанията изчисляват, че една пета от населението на света се е опитвала да го нареди.
„10-те най“ събира най-забавните, любопитни, скандални и дори шокиращи истории – от музика и кино, през храни и места, които си струва да се посетят. „10-те най“ е хора и животни, цифри и литературни герои, догадки и научни открития.