Никога не се колебайте да реализирате своята бизнес идея, колкото и налудничава да изглежда тя. Това е един от основните съвети, който успелите предприемачи дават на прохождащите в бизнеса.
Факт е, че понякога идеи, които изглеждат напълно несериозни, могат да донесат крупни печалби. Точно така е станало и с авторите на следващите 10, които ще ви представим днес.
Те са иновативни, смели и креативни, а техните идеи са ги направили милионери, въпреки че хрумванията им на пръв поглед са леко налудничави.
1. Почистване след кучета
Американецът Матю Озбърн създава сайта Pooper-scooper.com през 1987 година като взаимства идеята от подобен сайт в Колумбия, но я доразвива. Самият Матю изчислил, че в периметър от 30 км около дома му има над 100 000 кучета. Ако успеел да поеме грижите дори само за 1% от тях, това би му осигурило прилично препитание. Е, Матю едва ли мисли за препитанито си в момента, тъй като компанията му Pet Butler е най-голямата за почистване на кучешки изпражнения в САЩ. Фирмата му обслужва повече от 5 хиляди клиенти.
2. Сладкото на баба
Шотландецът Фpeйзъp Дoxъpти е прекрасен пример за това, че тийнейджърите са особено креативни и могат да се възползват изключително успешно от опита на по-възрастните. Toй изгpaждa иcтинcĸa импepия, дoвepявaйĸи ce нa cлaдĸoтo нa любимaтa cи бaбa. Oщe 14-гoдишeн тoй пpигoтвя ĸoнфитюp, cлeдвaйĸи peцeптaтa нa възpacтнaтa жeнa, a двe гoдини пo-ĸъcнo дори нaпycка yчилищe, зa дa пpoдължи c пpoизвoдcтвoтo на сладко под cвoятa зaпaзeнa мapĸa SuperJam. Продажбите му възлизат на половин милион бурканчета годишно.
3. Зърнени възглавници
Американската домакиня Ким Левин е основател и собственик на империята „Wuvit“. Всичко започнало, когато ѝ хрумнала гениално простата идея – да ушиете калъфка за възглавница, като сипе вътре царевица и я постави в микровълновата печка. Така ще се получи любимата на американците закуска – пуканки. В началото Левин ушила такива възглавнички за съседските деца, после започнала да ги продава, докато се захванала със серийното им производство. Днес тя притежава милиони, а книгата ѝ за бизнес стратегията се превръща в бестселър.
4. Мобилна сватбена церемония
Американците Джеймс Кас и Адриан Гонзалес са основателите на компанията „Wedding Wagon“, която предлага провеждане на сватбена церемония… в микробус. Бъдещите съпрузи избират къде и кога искат да се оженят, а от сайта предлагат няколко екстри – да ги закарат в уютна хотелска стая, разходка из Лас Вегас или на друго място. В офертата, която струва 129 долара, са включени още богослужение, избор на локация, фотограф (срещу допълнително заплащане), издаване на необходимите документи, дори кум, ако младоженците нямат такъв.
„Вашето семейство не може да дойде на церемонията? Няма проблем! Изпратете им покана, кажете им по кое време ще дойдете при тях и те ще споделят с вас този специален ден в сватбения автомобил“, обясняват идеята си двамата предприемачи.
5. “Лазерни монаси“
Свещеникът Бърнард Маккой е основател на компанията LaserMonks.com. Той стартира бизнеса си през 2002 година, когато вижда колко бързо свършва мастилото на принтера в църквата. Отива да купи нови тонери, но разбира, че те са много скъпи. За да спести пари, купува мастило на прах и започва да пълни старите глави за принтери. След като вижда, че принтерът работи, решава да основе фирма, която да предлага по-евтини мастила за принтери. Така създава сайта LaserMonks.com. За три години – от 2002-ра до 2005-а, фирмата му печели 2,5 милиона долара, а до днес печалбата надхвърля 5 милиона долара. Бърнард МакКой и останалите свещеници от църквата имат над 50 хиляди клиента и изпълняват по около 300 поръчки на ден.
6. Домашни медузи
Американецът Алекс Андън завършва биология в Университета Дюк, след което започва работа в престижна компания за биотехнологии. Заради финансовата криза обаче губи работата си и с месеци не може да си намери нова. Разочарован, той се обръща към…медузите. Алекс създава аквариуми за медузи, възползвайки се от нова технология, която позволява на крехките създания да оцеляват в среда, различна от естествената. Предприемачът създава сайт, чрез който срещу 39 долара, може да се сдобиете с „домашна медуза“. Първоначално продажбите били слаби, след няколко месеца обаче медузите се превърнали в хит и продажбите скочили до небесата.
7. Извинителни писма
Компанията „Excused Absence Network“ предлага на всички желаещи срещу приемлива сума да се снабдят с писмо до работодателя или преподавателя, в което се извиняват за отсъствието си. Стойността на бележката е 25 долара. Любопитното е, че създателят на бизнеса, в който е вложил 300 долара, и до момента живее в малкия си дом в Оклахома и работи само с един лаптоп. Всеки месец поръчките за писма надхвърлят 15 хиляди.
8. Хазартни съвети
Домакинята Каролин Уилман прекарвала цял ден в грижи за детето си и домакинска работа докато един ден не започнала да участва в различни игри на късмета. Тя печелела доста често, затова бързо стигнала до извода, че трябва да започне да дава съвети за печалби от лотарията. Преди това Каролин имала малка маркетингова компания, така че идеята за стартиране на бизнес не ѝ била чужда. През 2006 г. тя публикува книгата „Няма как да спечелите, ако не играете“. От онлайн магазина ѝ пък може да се сдобиете с магически кристали и други амулети за късмет. От компанията на бизнес-дамата твърдят, че са помогнали на различни хора да спечелят общо над 1 милион долара.
9. Продажба на пиксели
През 2005 година британският студент Алекс Тю пуска проекта „Million Dollar Homepage“, предлагайки за продажба пиксели за екран 1000х1000. Всеки пиксел се предлагал за 1 долар. Простата идея привлякла огромно внимание. За правото да станеш собственик на пиксели дори се устройвали търгове. В крайна сметка предприемчивият младеж спечелил 1,037 млн. долара. Последният си пиксел Алекс продал за 38 хиляди долара.
10. Статуи от сирене
Американката Сара Кауфман често е наричана „Лейди Сирене“ заради уникалните си вкусни скулптури, които я правят известна в цял свят. Преди да се прочуе с тях, тя работи близо 16 години във фабрика за сирене в щата Уисконсин. Именно там започва да проявява своите творчески способности. Сара предпочита да работи предимно със сирене чедър – заради структурата си то се оказва най-подходящо за обработка. Над една своя композиция със среден размер и тегло около 9 кг „Лейди Сирене“ се труди от 6 до 12 часа. Най-голямата ѝ творба е 5,5-тонно парче сирене, обработено за панаир в Тексас.
Юлиян Лазаров е журналист с дългогодишен опит в радио и телевизия. В професионалната му биография са БНР, Нова ТВ, Радио Energy, ТВ Европа и др. Обича спорта, музиката и стойностното кино.