Михаел Шумахер е революционер в автомобилизма. Влиянието му в спорта надхвърля успехите му на пистата. Той променя изцяло подхода към състезанията и издига нивото на конкуренцията във Формула 1.
Към момента на оттеглянето си държи рекордите за най-много победи /91/, полпозишъни /68/, класирания на подиума /155/ и общ брой най-бързи обиколки /77/. През сезоните 2002 и 2003 постига 19 последователни подиума, демонстрирайки неспирния си труд, постоянство и желание за най-високо ниво в спорта.
През 2006 г. е избран за най-популярния шофьор във Формула 1. Първият завой на пистата в Бахрейн носи неговото име. Има улица, кръстена на него в Керпен, където стартира кариерата му. Още и по-любопитни факти за великия пилот ще научите от статията.
1. Родителите
Бащата – Ралф е зидар, а в свободното си време ръководи местната картинг писта. След това започва да поправя картинги. Майката – Елизабет е домакиня и помага в заведението за хранене на картинг пистата.
2. Раждането
Михаел Шумахер се ражда на 3 януари 1969 г. в Хюрт, Северен Рейн-Вестфалия. Има по-малък брат – Ралф и по-малък доведен брат – Себастиан.
3. Началото
Още от 4-годишен Михаел обича да кара своя педален картинг. Баща му решава да го оборудва с двигател за малък мотоциклет и малкият състезател моментално се блъска в стълб на лампа. Родителите му го водят на пистата и така става най-малкият член на картинг клуба.
Ралф сглобява картинг на сина си от изхвърлени части, момчето бързо овладява машината и печели първия си шампионат на шест години. Ралф и Елизабет започват да работят още повече и търсят подкрепа от местни бизнесмени, за да подпомогнат таланта на сина си.
4. Лицензът
Правилата на германския автомобилен спорт изискват състезателите да са навършили 14 години, за да получат лиценз за картинг. Шумахер успява да заобиколи този закон, получавайки състезателния си лиценз в Люксембург на 12-годишна възраст. Сдобива се с немския си лиценз през 1983 г., година след като печели Германския юношески шампионат по картинг.
5. Триумфът
Дебютира във Формула 1 с ирландския отбор “Jordan-Ford” в Гран при на Белгия през 1991 г., карайки кола номер 32, като заместник на лишения от свобода Бертран Гашо. Колата му има проблем със съединителя и той е принуден да се оттегли още по време на първата обиколка.
На 30 август 1992 г., на 23 години печели първата си победа във Формула 1, триумфирайки именно в Гран при на Белгия с болид на “Benetton”. Посвещава първата си шампионска титла на Айртон Сена, когото смята за най-великия пилот на Формула 1 за всички времена. През 1994 г. печели първия си полпозишън.
6. Прякорите
Сред прякорите му са “Пилето”, “Шуми”, “Шуей”, “Шу”. В една година печели 17 от 30 състезания, в които участва, при дъжд. Това умение е повод да си спечели прякорите “Regenkönig” – крал на дъжда и “Regenmeister” – господар на дъжда. Заради множеството си успехи през годините и червеното си Ferrari е известен и като “Червения барон”.
7. Любовта
Михаел и Корина Беч се запознават чрез общ приятел през 1991 г. Тя е състезателка по конна езда с множество победи. Засичат се на парти, на което Корина е с друг обещаващ млад пилот – Хайнц-Харалд Френцен. Но любовта помежду им пламва почти мигновено и няколко месеца по-късно те вече са заедно.
Ходят четири години, преди да се оженят на скромна церемония през август 1995 г. Дъщеря им – Джина-Мария, се ражда след по-малко от две години, а синът – Мик, през 1999 г. След това Корина се връща към любимото си занимание – конната езда. През 2010 г. става европейска шампионка в дисциплината “Западен стил”.
8. Каската
Шумахер, съвместно с “Schuberth”, спомага за разработването на първата лека полимерна каска, подсилена с въглеродни влакна – “Schuberth RF 1.5”. През 2004 г. неин прототип е публично тестван, като е прегазен от танк. След теста, каската остава непокътната. Шлемът е изработен така, че да поддържа главата на шофьора охладена чрез насочване на въздушен поток през петдесет дупки. Струвал около 20 000 долара по онова време.
9. Продукциите
Михаел участва в анимацията “Cars” с гласа си, играейки себе си като “Ferrari F430”. Участва и в мегапродукцията “Asterix at the Olympic Games”. Има малка роля като шофьор на колесница, на име Шумикс. Появява се в продукцията на BBC “Top Gear” като маскирания герой “The Stig”. До участието му се стига, след като от Ferrari са категорични, че няма да дадат на друг да кара новия им модел “FXX”. Колата е черна и единствената произведена в този цвят.
10. Инцидентът
На 29 декември 2013 г. Шумахер е в компанията на 14-годишния си син Мик. Той се спуска с умерена скорост извън писта в алпийския зимен курорт Мерибел, когато в един момент губи баланс и ударя главата си в камък. При удара каската се цепи на две, но все пак успява да запази живота му. Хеликоптер откарва пострадалия в университетската болница в Гренобъл, където му правят няколко операции. Състоянието му е много тежко и го поставят в медикаментозна кома.
Остава в това състояние в продължение на шест месеца, докато на 16 юни 2014 г. възстановява мозъчната си дейност. Напуска болницата в Гренобъл, за да бъде рехабилитиран в Университетската болница в Лозана. На 14 септември е върнат в дома си за по-нататъшна рехабилитация под грижите на семейството си.
Те ревностно пазят състоянието му в тайна, като дори заплашват всички медии със съд, ако пускат непроверена информация за бившия пилот. А всички фенове се молят състоянието му да се подобри и той да се върне към нормалния живот.
Весела е от онези хора, чието чувство за хумор може да те разсмее до сълзи и да те разплаче до смях. Завършила е „Право“, но всячески се опитва да избягва тази сфера. Работила е в едни от най-гледаните риалити формати като „Big Brother“ и „Фермата“.