Има много малки и специфични неща, които могат да направят кариерата ви и представянето ви на работа по-добро и ефективно. Неща, които звучат дори малко шантаво, но наистина дават ефект.
Повечето от нас обаче пропускат да ги прилагат в своето професионално развитие, защото работят твърде много и не обръщат внимание на детайлите (които всъщност са много значими).
Днес ви предлагаме 10 симпатични начина как да развиете кариерата си за 15 минути на ден. Те няма да ви отнемат време, но ще направят така, че времето да работи във ваша полза. Не вярвате ли? Убедете се сами.
1. Мислете… различно
Едно проучване на Harvard Business School, наречено „Учене чрез мислене“ показва, че тези, които посвещават 15 минути в края на всеки работен ден, за да съберат мислите, целите и вижданията си за професията в главата си, имат с 22% по-добро представяне в кариерата си занапред от тези, които не го правят. Това „ревю“ на мислите относно бъдещето и осъзнаване на миналото помага на ума да научи по-добре уроците си.
2. Почивка, но без цигара
Когато сме на работа, бързаме да свършим всичко, без да си дадем време за почивка, защото смятаме, че ще нарушим инерцията, по която сме тръгнали с отмятането на задачите. Да си правим по-често 15-минутни почивки обаче може да ви освежи, да повишите точността на вашите решения и да ви върне отново в кондиция за осъществяването на вашите цели.
3. Информирайте се
Трябва да си поставите за цел поне веднъж на ден да четете новини, свързани с технологични новости и технологичен напредък. Така в разговори сред колеги, ще можете да блеснете с правилните в корпоративния свят знания и ще впечатлите хората, от които зависи вашето кариерно израстване.
4. Следете себе си
Започнете да си водите дневник или онлайн блог. Споделяйте своите наблюдения, мнения и виждания за света и за сферата, в която сте избрали да се развивате. Такъв „проект“ ще ви е от особено голяма полза, ако решите да смените работата си.
5. Станете от този стол
Много изследвания показват, че редовните упражнения – дори и по 15 минути на ден – могат да ви направят много по-ефективни, креативни и дисциплинирани на работното ви място. Не е нужно да се пресилвате, просто се раздвижете така че да почувствате мозъка си оросен.
6. Приоритети, а не задачи
Всеки ден отделяйте няколко минути в началото на работния ден, за да подготвите списък с приоритетите си. Повечето хора вършат задачите си поред, а не по важност. Затова е хубаво подобно степенуване да се превърне в рутина, за да върви по-леко работният процес.
7. Доброто ще… (да, знаете си)
Правете добро на другите. Малките актове на щедрост не са подходящи само от гледна точка на кармата, но и от гледна точка на вашата кариера. Когато и някой да ви помоли за услуга, подайте му ръка, това със сигурност ще ви се отблагодари във времето.
8. Оптимизирайте се – вътрешно
Ако вярвате в силата на медитацията – практикувайте я, това ще ви помогне да фокусирате ума си и да оптимизирате трудоспособността си по най-добрия начин.
9. Мрежите не са само за „скрол даун“
Силното присъствие в социалната мрежа LinkedIn е един от най-добрите начини да помогнете на кариерата си. Колкото по-редовни сте в LinkedIn, колкото повече добро съдържание споделяте там, толкова по-големи са шансовете ви за създаване на полезни контакти.
10. Говорете, хора. Го-во-ре-те!
Колкото и смешно да звучи, правете си упражнения, представяйки си, че сте мотивиращ говорител. Това ще ви накара по-лесно да преодолеете страховете си от изяви пред аудитория, ако имате такива. А и ще ви насърчи да развивате мисълта си, докато говорите.
– Източник: edna.bg –
„10-те най“ събира най-забавните, любопитни, скандални и дори шокиращи истории – от музика и кино, през храни и места, които си струва да се посетят. „10-те най“ е хора и животни, цифри и литературни герои, догадки и научни открития.