Coca-Cola Co. и PepsiCo. Inc. са най-уважаваните световноизвестни брандове в Съединените щати. Coca-Cola се радва на най-висока репутация шест поредни години, а Pepsi се придвижи нагоре в класацията с най-харесваните марки през 2012 г.
За разлика от тях обаче много големи и известни марки в САЩ предизвикват недоверие. Кои са те, посочва проучване на мнението на американците за 1000 щатски компании, организирано от изследователската фирма CoreBrand.
Доклад на компанията определя 100-те най-известни бранда, които са най-малко харесвани в Америка. За него съобщава ежедневника „The Wall Street Journal”. Изводите се основават на допитване, в което американците е трябвало да дадат оценка от 1 до 100 за множество изброени фирми.
Въз основа на мнението им е съставена антикласация с най-малко уважаваните компании, която изглежда така:
10. Foot Locker – спортни обувки и принадлежности за атлети
9. Rite Aid – третата по големина на продажбите фармацевтична верига в САЩ
8. Банка Capital One – кредитни карти и финансово обслужване
7. J.C. Penney – продажби на дребно
6. Best Buy – магазини за потребителска електроника
5. Big Lots – продажби на дребно на ниски цени
4. Denny’s – семеен бизнес с ресторанти
3. H&R Block – фирма за подготовка на връщане на данъци
2. Philip Morris – тютюневи продукти
1. Delta Air Lines – авиокомпания
За да спечели уважение с времето, една марка трябва да се отличава с постоянство. То е най-важното нещо, според изпълнителния директор на CoreBrand Джим Грегъри. Освен това са необходими и продължителна финансова стабилност, малко проблеми с мениджмънта и добро обслужване, в съчетание с качество на продукта.
Компаниите, които са най-малко уважавани, според експерта са тези, които са се провалили в опита да поддържат силно бранд съобщение и са имали проблеми с връзките си с клиентите. Често лошата репутация се дължи на поредица от негативни новини, лишени от адекватна PR-реакция.