В разгара на лятото ни очаква пътуване, но не до някоя топла и приветлива дестинация, а до студените и мрачни предели на безкрайния космос, където дебне невъобразим ужас. На 16 август в кината никой няма да може да те чуе… Защото най-иконичното извънземно чудовище в историята на киното се завръща на големия екран със свръхочаквания „Пришълецът: Ромул“.
„Пришълецът: Ромул“ разказва напълно самостоятелна история, която се развива между събитията от емблематичните първи два филма от поредицата. Запознаваме се с младия екипаж на космически кораб, който изследва най-затънтените кътчета на изоставената космическа станция „Ренесанс“, където се изправя лице в лице с най-ужасяващата форма на живот във Вселената.
Със зашеметяващи специални ефекти, въздействаща актьорска игра и завладяващ сюжет, „Пришълецът: Ромул“ е истински шедьовър в жанра, но внимавайте, защото определено може да доведе до странни и извратени кошмари… Има слуз, има мръсотия, има счупени кости и трупове, а начинът, по който филмът е заснет ни кара да се чувстваме сякаш сме в центъра на екшъна.
Писъците започват с „Пришълецът: Ромул“ на 16 август в кината, 4DX и IMAX, а в дните преди премиерата © Мустак • Мъжката зона ви дава шанс да спечелите двоен кинобилет за филма. Изгледайте внимателно трейлъра, попълнете формата за регистрация, отговорете на въпроса до 10 часа на 15 август и бъдете готови за награда. Успех!
Дни преди официалната премиера на филма „Пришълецът: Ромул“ у нас поглеждаме зад кулисите на продукцията. Ето 10 любопитни факта за актьорите, снимачния процес и тайните детайли около лентата. А тук е скрит и отговорът на въпроса.
1. На 16 август неизмеримият космически ужас се завръща на големия екран, олицетворен от иконичния Ксеноморф във фантастичния хорър трилър „Пришълецът: Ромул“, режисиран от модерния майстор на хоръра Феде Алварес и продуциран от бащата на франчайза Ридли Скот. Историята в „Пришълецът: Ромул“ се развива между събитията в емблематичните първи два филма от поредицата – ненадминатите класики „Пришълецът“ (1979) на Ридли Скот и „Пришълците“ (1986) на Джеймс Камерън.
2. С „Пришълецът: Ромул“ режисьорът Феде Алварес иска да се завърне към корените на франчайза. Не само по отношение на историята, която да бъде опростена и фокусирана върху няколко герои, които да опознаем и обикнем, но и като стил, което включва техники във визуалните ефекти, които не са използвани от години.
3. „Пришълецът: Ромул“ е първият филм от поредицата, чиито персонажи са младежи. Идеята за това е вдъхновена от отпаднала сцена (по-късно възстановена за специалното издание на филма) от „Пришълците“ (1986). Гледайки сцената, в която група деца се размотават по коридорите на колонията, Феде Алварес се е зачудил какво ли е да пораснеш на място, на което му трябват още 50 години, за да се тераформира. Той споделя: „Помислих си, ако някога разкажа история в този свят, със сигурност ще съм заинтересован от тези деца, когато са достигнали двадесетте си години“.
4. По-голямата част от действието на „Пришълецът: Ромул“ е ситуирано на изведена от експлоатация космическа станция, наречена „Ренесанс“, където екипажът попада, за да задигне стратегическо оборудване. „Ренесанс“ е съставена от два отделни модула – Ромул и Рем. Визуално, декорите на Рем напомнят стила на „Пришълецът“, докато тези на Ромул на „Пришълците“.
5. С Ромул и Рем продължава една от традициите на франчайза да се кръщават кораби и обекти с имена, вдъхновени от места и герои от гръцката и римската митология, като кораба Прометей (древногръцкият титан) от „Прометей“ (2012), кораба Анесидора и компютъра Аполо (богинята и богът от римската и гръцката митология) от играта „Alien: Isolation“ (2014), планетоида Ашерон (реката от подземното царство в гръцката митология) от „Пришълците“ (1986) и кораба Аурига (гръцкият герой) от „Пришълецът: Възкресение“ (1997).
6. Декорите на „Пришълецът: Ромул“ са построени на четири снимачни площадки и включват воден резервоар, асансьорна шахта, коридори на космически кораб, изследователска лаборатория, криогенна камера, спални отделения, докове за скачване и генетична лаборатория. Единственият декор, който не е построен на закрито е „Звездната колония Джаксън“, която включва посеви и минни полета и която се населява от 400 статисти.
7. Времето на действие и декорите на „Пришълецът: Ромул“ не са единствените препратки към „Пришълецът“ (1979) и „Пришълците“ (1986). Цитирани са революционната сцена с началните надписи на „Пришълецът“, дело на Ричард Грийнбърг и Фил Гип, а музиката на композитора Бенджамин Уолфиш отдава почит на емблематичните саундтраци на Джери Голдсмит и Джеймс Хорнър.
8. Един от най-предизвикателните елементи за постигане на екран е нулевата гравитация. В една от сцените във филма трима актьори влизат в товарна площадка и се носят безтегловно в различни посоки. Това изисква интензивно логистично сътрудничество между каскадьори, кабелни специалисти, сценографи и няколко дни репетиции на актьорския състав.
9. Най-иконичният елемент в цялата поредица „Пришълецът“, несъмнено е ксеноморфът – ендопаразитният извънземен вид, който е и основният антагонист. Желанието на Алварес за „Пришълецът: Ромул“, е ксеноморфът да бъде реализиран чрез класически техники, като за филма са създадени четири броя, по които са работили 80 човека, включително концептуални и компютърни художници, майстори на отливки, скулптури, бояджии и експерти по роботика. Всички те работят по предварително зададен функционален дизайн.
10. За да е сигурен, че „Пришълецът: Ромул“ е верен на митологията на франчайза и се доближава максимално до стила и усещането за „Пришълецът“ (1979) и „Пришълците“ (1986), както и че героите, напрежението и ужасът могат да са също толкова ефективни и днес, още в най-ранния етап на проекта Феде Алварес се среща с Джеймс Камерън и Ридли Скот, които му дават безценни съвети за почти всички сфери на продукцията.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.