За да контролирате хората, създайте нещо, от което да се страхуват! На 5 април, само в кината, Антихристът се завръща с психологическия свръхестествен хорър „Първата поличба“. Филмът е предистория на изключително успешната класика на Ричард Донър от 1976 г. „Поличбата“, който е една от емблемите на жанра и слага начало на популярния, едноименен франчайз.
Действието на „Първата поличба“ се развива през 1971 г. и се фокусира върху млада жена, изпратена в Рим, за да започне нов живот в служба на църквата. Във Вечния град тя се сблъсква с мрак, който я кара да постави под съмнение собствената си вяра, и открива ужасяващ заговор, чиято цел е рождението на живото въплъщение на абсолютното злото – Антихриста.
Първата поличба не ни изпраща просто назад във времето. С темите, които филмът засяга – едновременно вечни и актуални, се озоваваме и в настоящето, и обратно в миналото. И ако нещо зло ви се случи днес, помислете си внимателно, може да е „Първата поличба“.
Злото се завръща с „Първата поличба“ от 5 април само в кината, а в дните преди премиерата © Мустак • Мъжката зона ви дава шанс да спечелите двоен кинобилет за филма. Изгледайте внимателно трейлъра, попълнете формата за регистрация, отговорете на въпроса до 10 часа на 4 април и бъдете готови за награда. Успех!
Дни преди официалната премиера на филма „Първата поличба” у нас поглеждаме зад кулисите на продукцията. Ето 10 любопитни факта за актьорите, снимачния процес и тайните детайли около лентата. А тук е скрит и отговорът на въпроса.
1. Психологическият филм „Първата поличба“ е предистория на класическия филмов франчайз на ужасите – „Поличбата“.
2. В „Първата поличба“ млада американка е изпратена в Рим, за да започне нов живот в служба на църквата. Във Вечния град тя се сблъсква с мрак, който я кара да постави под съмнение собствената си вяра, и открива ужасяващ заговор, чиято цел е рождението на живото въплъщение на абсолютното злото – Антихриста.
3. Основните снимки на филма се случват през 2022 г. на локации в Рим и околностите му, както и на снимачни площадки в студио Lumina. Снимките в Рим са изключително вълнуващо преживяване както за целия актьорски състав, така и за творческия екип. Градът е известен с изобилието си от религиозна иконография и основана на вяра история. Режисьорът и съсценарист Аркаша Стивънсън споделя „Рим е като огромен, красив музей, в който накъдето и да се обърнеш, всичко е пищно и великолепно.“
4. „Главната героиня Маргарет е млада жена от Питсфийлд, Масачузетс, която идва в Рим, за да стане монахиня, така че е във фазата на послушничество“, разказва Нел Тайгър Фрий, която влиза в нейната роля. „Тя е отдадена на вярата, но и обича живота и църквата и е много развълнувана да бъде в Рим, за да поеме по пътя на това, което смята, че е нейната съдба. Но много скоро нещата започват да излизат извън контрол.“
5. Четирикратно номинираната за Оскар дизайнерка на продукцията Ив Стюарт казва, че е възхитена от възможността да работи с екип изцяло от Рим: „Беше много полезно за моя италиански език, но също така уменията им бяха фантастични. Те са невероятни занаятчии. Всеки можеше да направи нещо или да нарисува нещо. Работата в Лондон е почти като на машина, защото просто се прави толкова много. Така че беше удоволствие да работя по различен начин.“
6. Сиропиталището е един от основните образи във филма. Според Стюарт то е светът, който свързва всички герои.
7. Сградите, използвани за сиропиталището, са разположени в красивите околности на Вила Паризи и във ферма в Прокойо, които се намират на няколко километра от центъра на Рим.
8. Всички локации са внимателно подбрани, тъй като трябва да допълват цветовата палитра на филма. Седемдесетте години имат много специфични, много топли тонове: горчица и охра, което играе главна роля в историята. Когато Маргарет идва за първи път в Рим, той изглежда като топло и златно преживяване за нея, изпълнено с надежда. С напредването на историята цветовете стават все по-наситени и мрачни.
9. Цветовете на 70-те години и мрачната и страховита атмосфера на сиропиталището са блестящо отразени и в костюмите, създадени от два пъти номинирания за Оскар дизайнер Пако Делгадо. За света на сиропиталището с монахините и сирачетата иска да постигне готическо усещане. Момичетата са облечени в униформи и дрехи, които са произведени през четиридесетте или петдесетте години, за да се постигне много специфична атмосфера. Визията на Маргарет обаче е съвсем различна. Облеклото ѝ отразява факта, че тя е съвсем нова и същевременно изглежда свободна, но сериозна, като има усещане за блясък и стил.
10. Аркаша Стивънсън (режисьор/сценарист) и Тим Смит (сценарист/изпълнителен продуцент) работят за първи път заедно по късометражния филм „Pineapple“, който дебютира на филмовия фестивал в Сънданс през 2017 г. Стивънсън е негов сценарист и режисьор, а Смит – продуцент.
Василена е завършила „Българска филология“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Обича кучета, японската кухня и източната литература, зелена храна и филмите на Вим Вендерс. Умерена романтичка и отявлен пътешественик.