Всеки графичен дизайнер ще ви обясни колко важно е едно лого за фирмата. Не се ли съчетаят перфектните фигури с подходящите цветове, компанията ви може да е обречена още от самото начало.
Днес ще почерпим идеи от 10 известни марки, чиито лога са едни от най-разпознаваемите. Ще ви разкажем малко повече за техния избор и каква всъщност е историята им.
1. Domino’s
Domino’s започва като малък независим пица ресторант с името DomiNick’s. Том Монаган и брат му Джеймс купуват ресторант заедно с малка верига местни пицарии през 1960 г. По-късно Джеймс продава неговия дял от бизнеса на брат си, защото не иска да се отказва от работата си на пощальон. Том започва да брандира ресторантите, прекръства ги на Domino’s, а първоначалната му идея за лого била да слага точка за всеки новооткрит ресторант. Днес логото на марката е само с 3 точки, символ на първите три ресторанта.
2. Chupa Chups
Логото на марката за близалки Chupa Chups е разработено от известния художник Салвадор Дали през 1969 г. Дали го създал като приятелска услуга за Енрик Бернат за по-малко от час, докато двамата обядвали. Логото остава непроменено и до днес.
3. Starbucks
Мислите ли си за голи сирени, докато пиете кафето си? Едва ли. Първоначалното лого на марката за кафе изобразява гола русалка от XVI век. В модерния вариант обаче не се вижда изобщо опашката на русалката, нито разголеното и тяло, а на главата и е поставена и корона, за да ни отдалечи още повече от образа за пееща сирена.
4. Nike
Още едно добре разпознаваемо лого е това на спортната марка Nike. Макар дизайнът да представлява просто отметка, зад него се крие по-дълбок смисъл. Нике всъщност е гръцка богиня на победата. Когато дизайнерът на това лого – Каролин Дейвидсън, го създава през 1971 г. и получава само 35 долара за него, тя има за идея да изобрази крилото на богинята Нике като символ за движение и скорост.
5. National Geographic
Ако някога сте се чудили защо рамката на National Geographic е жълта вместо например зелена, сега е времето да ви отговорим на този въпрос. Американският тв канал започва като списание, а жълтият правоъгълник е предназначен да представя формата му. Избран е именно този цвят, като символ на слънцето, което грее в целия свят, показвайки глобалния обхват на медията.
6. Apple
Има много теории за логото на известната технологична компания, едно от които е, че името и логото са ябълка в чест на Алан Тюринг, бащата на компютърната наука. Тюринг слага край на живота си, като изяжда ябълка, потопена в цианид. Тази теория обаче е грешна. Логото не е замислено като препратка нито към Тюринг, нито към Нютон, а ябълката… не символизира нищо конкретно.
7. WWF и WWE
Световната федерация по кеч (World Wrestling Federation – WWF) сменя името си на WWE след спор със Световния фонд за природата (World Wide Fund for Nature). Да, знаем объркващо е – кечът и природата са две коренно различни неща. Двете компании постигат компромис през 1994 г. за използването на името и логото, но спорът продължава чак до 2012 г.
8. Amazon
Логото на компанията Amazon на пръв поглед изглежда семпло, но в него се крият две любопитни значения. Първото е, че буквите „a“ и „z“ са свързани със стрелка. Това са първата и последната буква от английската азбука, с което се показва, че платформата предлага всичко от А до Я. Стрелката пък от своя страна е изкривена, за да наподобява усмивката на клиентите.
9. BMW
Логото на BMW се свързва с авиацията по времето на Втората световна война. Именно тогава компанията създава авиационни двигатели за германската армия. Синият и белият цвят изобразяват витлото, което се движи на фона на небето.
10. Adidas
Една от най-известните спортни марки – Adidas, е лесно разпознаваема заради трите си линии, които оформят планина. Планината е символ не само на спортния дух, но и на изпитанията, които се преодоляват. Логото преминава през няколко вариации през годините, като се изобразява трилистник или кръг .
Михаил е студент по „Журналистика“. Описва се като човек с много свободно време и още по-свободен дух. Вдъхновяват го музиката, литературата, киното… Убеден, че не хлябът, а културата прави човека.